1. Ugrás a menühöz
  2. Ugrás a tartalomhoz
  3. Ugrás a lábléchez

ÖKOTÁBOR 2016

Mi kell egy jó táborhoz? Tizennyolc érdeklődő tanuló, két tanár és jó programok. Az időjárásnak semmi befolyása nem volt arra,hogy  egy tartalmas hetet töltsünk el  együtt a benkában. De nem az épületben, hanem mindenfele a város szép környezetében. Közben nyitott szemmel jártunk, állandóan hallgatóztunk, a természetben. Nem bántuk, ha esős idő volt, ha sár volt, ha kánikula jött mi kirándultunk.

Az Erzsébet ligetben próbáltuk beazonosítani a madarak hangját, amit előzőleg a CD-ről hallgattunk. Megbeszéltük, hogy a mocsári ciprusok betelepített növényfajok. amit özönfajnak is neveznek, de Szarvashoz már annyira hozzátartoznak ezek a különleges fák, hogy sokan azt gondolják, ezek is őshonos növények.  Szarvasbogarakat fényképeztünk úton-útfélen, mentettük őket vízből, útról, nagyon óvatosan bántunk velük. Megnéztük mi minden fontos felszerelés kell egy hátizsákba, ha kirándulni megyünk, és miért nem kell pl. a notebook… Visszatérve az iskolába a kis füzetünkbe jegyzeteket  készítettünk . Egész heti feladat volt az időjárás megfigyelése, lejegyzése. Első napon szép rajzok, festmények készültek a látott madarakról, a Körös-parti tájról.

A Körös-Maros Nemzeti Parkba látogattunk: végigjártuk az Anna-liget tanösvényt, ismerkedtünk a természetben is fellelhető gyógynövényekkel. A Vadaspark állatairól rengeteg képet készítettünk. Meglepetés volt számunkra az új játszótér  érdekes mászókáival búvóhelyeivel. Nagyon jólesett a gyógynövényekből készült  mézzel ízesített hideg tea mindenkinek ezután a meleg nap után.

A Hakiban a Szarvas-Fish Kft-ben Müller  Ferenc mutatta be a haltenyésztő üzemet. Megtudtuk, hogy az afrikai harcsa életmódja mennyiben tér el a hazai harcsafajokétól. Mi is segítettünk a harcsaetetésben. Az ország minden tájára szállítanak a finom húsú harcsákból. Halat enni nagyon egészséges, mert sok fehérjét ásványi anyagokat tartalmaz. A halcsontvázon tanulmányoztuk a testfelépítésüket, az úszást segítő szerveiket.

Csütörtökön kitört a kánikula, ezért úgy döntöttünk, hogy a Mini Magyarországon kezdjük a napot. Mindenki látta már a szabadtéri múzeumot, de örömmel fedeztük fel az új épületeket. Nagyon látványos szép a kert, az impozáns, különböző stílusú épületekkel. Sok időt töltöttünk el itt nézelődéssel, játékkal, fényképezéssel. Hűsöltünk egy kicsit a szökőkút vizénél, aztán Weisz Timi anyukájának – Anikónak - vezetésével beléptünk a Varázstanyába. Interaktív és hagyományos játékok az Arborétum egy-egy érdekes részlete látható, érzékelhető a kiállításon. A hűs levegő mindenkit felüdített és irány az üvegházi meleg, amiben a teknősök, kaktuszok és pozsgások nagyon jól érzik magukat. Részt vettünk  Emma és Karcsi a fiatal emupár déli etetésén. Pár perc alatt hat almát fogyasztottak el. Elsétáltunk a kilátóhoz, a tisztáson a fiúk fociztak egy fél órát utána jólesett az ebéd. Mindenki kapott egy feladatlapot, amit másnapra megoldottak a gyerekek. Ellenőrzés, eredményhirdetés után a megérdemelt jutalmat vehették át.

Utolsó napon összegeztük az időjárás táblázatunkat, eztán kerékpárra pattantunk és irány duzzasztó meg a Körös part. Az árnyas fák alatt jólesett a játék, a melegben a locsolkodás. Voltak akik a bogrács körül serénykedtek és az ebéd elkészítésében vettek részt. A krumplipaprikás finom lett, a gofri amit Edit néni sütött szintén mind elfogyott

Ilyen tartalmas hetet töltöttünk el együtt a nyári ökotáborban. Számomra örök szép emlék marad.

Podany Anna

06-20-824-6689
Zöldpázsiti óvoda:
06-20-522-5441

E-mail:  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Elektronikus napló elérése

Hirdetmények

Az 1-es szám is jelenthet komoly értéket az iskolában. Kérjük támogassa iskolánkat az adója egy százalékával. Köszönjük!

„Gyermekünkért, Jövőnkért” Alapítvány

5540 Szarvas, Kossuth L. u. 7.