1. Ugrás a menühöz
  3. Ugrás a lábléchez

Benkások Londonban

Prezentáció a kirándulásról

Iskolánk idén is számos lehetőséget kínált a gyerekeknek ahhoz, hogy az angol nyelvet tanórán kívül, nyelvi környezetben gyakorolhassák. Az alsó tagozatos két tanítási nyelvű osztályokba járó gyermekek már a szünet első hetében találkozhattak amerikai evangélikus fiatalokkal az angol hittan táborban.

A felső tagozatos diákjaink közül pedig többen utaztak el Nagy-Britanniába, ahol mind nyelvtudásukat, mind az országról szerzett ismereteiket bővíthették. Az iskolánkból ezen a buszos kiránduláson 29 fő vett részt: diákok, szülők és Abonyi Éva, Weinperné Kiszely Nóra, Baginé Lőrincz Erika, Kohutné Trabach Gyöngyi és Révész Éva pedagógusok.

Az Angliába vezető hosszú úton többször szünetet tartottunk: Belgiumban az észak Velencéjének nevezett Brugge városával ismerkedtünk, amely után Dunkerque-ben, Franciaországban szálltunk meg egy éjszakára. Nagy izgalommal vártuk a kora reggeli kompos átkelést, amely mindenki számára nagy élményt jelentett. A kétórás hajóút után a doveri fehér sziklák és a doveri vár üdvözölt minket Angliába érve. Innen két szép angol kisvárost látogattunk meg: Canterburyt és Rochestert. Szállásunk egy Holiday Parkban volt Sheppey szigetén.

Bár a buszos utazás a londoni csúcsforgalomban olykor hosszúnak tűnt, egy nagy előnye mégis volt: bekerültünk a város lüktetésébe, és nem csak London kiemelt részeit láthattuk, hanem azokat a városnegyedeket is, ahová sok turista nem jut el.

Az idegenvezetőnk sok érdekességet mesélt Anglia történelméről, híres emberekről, London és a többi meglátogatott város életéről és nevezetességeiről. A nyolcadikosok számára a hallott információk és a látott épületek nagy része már ismerős volt, hiszen vizsgáztak is belőle, és mindezt most a valóságban is láthatták.

Minderről így vélekednek diákjaink:

Június 24-én elkezdődött a nagy kaland! Az utunk nagyon hosszú volt, 4700 km-t tettünk meg, de megérte, mert sok szépet láttunk. Belgiumba érve Brugge-ben megtekintettük a város főterét, a Városházát, a régi halpiacot, a Szent Vér-bazilikát. Azután elmehettünk a város legjobb gofrizójába, és megkóstolhattuk a híres belga sült krumplit is.

Innen Dunkerque-be tartottunk, tranzitszállásunkra. Másnap kezdődött az utazás Angliába. Hajózásunk során az Északi-tengerben gyönyörködtünk, majd két óra múlva megláttuk Dover hófehér szikláit. Ezután egy középkori kisvárosba, Canterburybe indultunk, ahol megnéztük a favázas házakat, ajándékokat vásároltunk a Poundlandben, és ettünk az ország legjobb fish & chipsét árusító éttermében, a City Fish Bar-ban.

Ezután a néhány kilométerre található kisvárosban, Rochesterben sétálgattunk a hangulatos, színes zászlókkal díszített High Streeten, meglátogattuk a Rochesteri katedrálist és a várat.

Reggelente 8 órakor indultunk Londonba. A Sheppey-szigetről két óra volt oda az utazás. A buszból láttuk a Downing Streeten Theresa Mayt is, ahogy készülődik egy autóba beszállni.  A Trafalgar téren megcsodáltuk Nelson admirális szobrát és a négy oroszlánt. Ezután a Mall-on sétálva eljutottunk a Buckingham palotához. A nap végén beszálltunk a London Eye-ba, ahol csodálatos panoráma tárult elénk. A következő napon a Madame Tussaud panoptikumban nézelődtünk, ahol híres emberek élethű szobrait és London történetét tekinthettük meg. Ezután egy 4D mozi várt ránk, ahol megnéztük, hogyan mentik meg a szuperhősök a Buckingham-palotát. Másnap a Natural History Museumba és Science Museumba látogattunk el, régi repülőgépmodelleket, számítógépeket láttunk. Utolsó angliai napunkon a Tower of Londonba mentünk, ahol a brit koronaékszereket, királyok páncéljait néztük meg. Ezután felsétáltunk a Tower Bridge-re. Londoni kalandjaink végén kimentünk Greenwichbe, ahol megnéztük a világ legnagyobb tengerészeti múzeumát és a Királyi Obszervatóriumot is. Innen gyönyörű kilátás tárult elénk. Búcsút intve Londonnak, a Csalagút felé vettük az irányt. (Czifra Zalán)

Ha valaki megkérdezné, mi volt a legfelejthetetlenebb esemény a londoni kiránduláson, nem tudnék csak egy dolgot kiemelni, ugyanis a múzeumokat, palotákat, parkokat, mindent, amit eddig csak képeken láttunk, most élőben is megcsodálhattuk. De ahová mindenképpen ellátogatnék még egyszer, az a Madame Tussaud, a London Eye és a Buckingham Palota. A panoptikumban az élethű viaszbábuk láttán esett le az állunk, az óriáskerékről hirtelen minden nagyon picinek és ámulatba ejtőnek tűnt, a palota, ahol a királynő él, egyszerűen gyönyörű volt.

Annak is nagyon örültem, hogy nem csak Londonban voltunk, hanem Brugge városában, Belgiumban, ahol megkóstolhattuk a híres belga gofrit, Canterburyben, ahol Anglia világhírű ételét, a fish and chipset ízleltük meg, valamint Rochestert, Charles Dickens szülővárosát is megismerhettük. (Csasztvan Angyalka)

Már a kontinensről a Brit-szigetekre való kompátkelés is nagyszerű élmény volt, nekem ez volt az első alkalom, hogy tengeren utaztam.

London felé haladva az első napunkon először a magas felhőkarcolókat láttam meg a városból, melyek rögtön lenyűgöztek. Az érdekes alakja miatt elnevezett Gherkin (Uborka), Razor (Borotva), Cheese Grater (Sajtreszelő) és a Walkie Talkie mára már a város jellegzetes épületeinek számítanak, az én kedvencem mégis a 306 méter magas Shard (Üvegszilánk) lett.

Természetesen London hagyományos nevezetességeit (Big Ben, Parlament, Buckingham- és Kensington- palota, Trafalgar tér, Tower, Tower Bridge) megpillantani és meglátogatni nagyon jó érzés volt, hiszen mindazt, amit az iskolában tanultam, most saját szememmel láthattam. Nekem nagyon tetszik, ahogy a régi és a modern épületek keverednek ebben e városban!

London leghíresebb múzeumaiban is jártunk, a kedvencem a Science Museum volt, ahol Stephenson Rocket nevű gőzmozdonya fogadott bennünket, s betekintés nyerhettünk a repülés, az űrkutatás történetébe.

Nagyon örülök, hogy részt vehettem ezen a kiránduláson! (Weinper Attila)

Sok gyerek és felnőtt régi álma teljeült, amikor 2017. június 24-én elindultunk londoni utunkra, melyet a Benka Gyula Evangélikus Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda tanárai szerveztek. Autóbusszal utaztunk, ami nagyon kényelmes volt, és tapasztalt sofőrök vezették.

Amerre utaztunk, mindenhol békés nyugalom fogadott bennünket: hála Istennek, semmi nem zavarta meg a városnézést, vásárolgatást, nyugodtan sétálgathattunk London utcáin, hídjain.
Jól felszerelt lakókocsikban kaptunk szállást, még vasalódeszka is volt! Az időjárás is kegyes volt hozzánk. Nagyon szép és tartalmas kirándulás volt, köszönjük mindenkinek! (Mravik Márta, szülő)

Örültünk, hogy néhány szülő is elkísért bennünket az útra, hiszen így közvetlenül is megtapasztalhatták az utazás előnyeit. Ezúton köszönjük a segítségüket is!

Mi is nagyon sok szép, régen vágyott élménnyel gazdagon tértünk haza, és várjuk a következő kirándulást, hiszen a saját tapasztalataink és a visszajelzések alapján jó lenne ezt az utat a jövőben is megismételni.

Weinperné Kiszely Nóra, Baginé Lőrincz Erika pedagógusok

06-20-824-6689
Zöldpázsiti óvoda:
06-20-522-5441

E-mail:  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Elektronikus napló elérése

Hirdetmények

Az 1-es szám is jelenthet komoly értéket az iskolában. Kérjük támogassa iskolánkat az adója egy százalékával. Köszönjük!

„Gyermekünkért, Jövőnkért” Alapítvány

5540 Szarvas, Kossuth L. u. 7.